Zdravá pokožka - otázka spánku

utorok, 10. septembra 2019

Zdravá pokožka - otázka spánku

Dobrý a hlboký spánok môže byť synonymom zdravej pokožky, ktorá je žiarivá a rovnomerne krásna. Keď trpíme nedostatkom spánku a sme unavení, naše telo produkuje viac stresového hormónu kortizolu. Zvýšené hladiny kortizónu môžu viesť k zvýšeným úrovniam stresu a zápalu v tele, ktoré ovplyvňujú kvalitu našej pokožky.

Avšak vzťah medzi zdravou a krásnou pokožkou a nedostatkom dobrého a hlbokého spánku môže byť začarovaným kruhom. To platí najmä v prípade, ak trpíte chorobami, ako sú atopická dermatitída alebo ekzém, ktoré môžu dokonca spôsobiť, že sa počas spánku poškriabete.

Zlá kvalita spánku je v súčasnosti známa ako faktor, ktorý môže zvýšiť závažnosť zápalových kožných ochorení. To vedie k zvýšenému svrbeniu, ktoré ovplyvňuje spánok. Existuje začarovaný kruh, v ktorom sa zdravie kože a kvalita spánku postupne zhoršujú, pretože jedna posilňuje druhú. Naopak, dobrý spánok a zdravá pokožka sa môžu navzájom podporovať. Dobrá dávka spánku môže pomôcť telu očistiť pokožku, zlepšiť spánok a zlepšiť zdravie pokožky.

Zatiaľ nie ste celkom presvedčení? Tu je šesť dobrých dôvodov, prečo príliš málo spánku ovplyvňuje zdravie pokožky a zdravie všeobecne:

  1. Príliš málo spánku zhoršuje existujúce kožné problémy.
    Vyskytujú sa zvýšené zápalové reakcie, ktoré sú častejšie atakmi akné, zvýšenou citlivosťou kože, zvýšenou alergickou kontaktnou dermatitídou a častejšou dráždivou dermatitídou. A teda častejšie choroby znamenajú častejšiu liečbu a zvýšenú starostlivosť.
  2. Nedostatočný spánok ovplyvňuje prirodzenú krásu Vašej pokožky.
    Zvýšená úroveň zápalu v tele vedie k zvýšenej degradácii kolagénu a kyseliny hyalurónovej v pokožke, tj. látok, ktoré ich udržujú lesklé, žiarivé a elastické.
  3. Nedostatočný spánok zhoršuje kožné problémy spojené s imunitou.
    Zvýšené zápalové hladiny v tele ovplyvňujú schopnosť tela regulovať imunitný systém. To vedie nielen k častejším chorobám, ale tiež k zvýšeným relapsom kožných ochorení súvisiacich s imunitou, ako je atopická dermatitída alebo psoriáza. Psoriáza nie je len kožné ochorenie, je to tiež indikátor zvýšenej zápalovej hodnoty, čo zase naznačuje zvýšenú pravdepodobnosť infarktu.
  4. Nedostatočný spánok ≠ krása.
    Keď spíme, telo vyrovnáva rovnováhu tekutín. Pleť je schopná znovu získať vlhkosť, ktorá sa stratila počas dňa. Na druhej strane sa odstráni prebytočná voda. Zlý alebo príliš krátky spánok vedie k zlej rovnováhe vody, ktorá uprednostňuje očné vačky a tmavé kruhy pod očami, a vedie k suchej pokožke a viditeľným vráskam.
  5. Nedostatočný spánok urýchľuje proces starnutia.
    Počas hlbokého spánku sa zvyšuje koncentrácia rastových hormónov, ktoré opravujú poškodené bunky. Bez týchto hlbších spánkových fáz sa však takéto bunky neopravujú, a preto sa môžu v priebehu času akumulovať malé poruchy. Tieto sa prejavujú viditeľnými známkami starnutia.
  6. Nedostatočný spánok prispieva k zvyšovaniu telesnej hmotnosti.
    Dobrý spánok pomáha pri regulácii hmotnosti, čo je dobré pre našu pokožku. Dobrý spánok obmedzuje hlad a doplňuje rezervy vôle. Výsledkom je zdržanie sa pri malých snackoch alebo maškrtenia.

Tipy na dobrý nočný spánok

Tu je niekoľko rád, ako dobre spať v noci a ako urobiť niečo dobré pre Vašu pokožku.

  • Nejedzte večer príliš veľké porcie jedla.
  • Pite veľa vody po celý deň, ale nie neskoro v noci.
  • Spite s teplou prikrývkou vo veľmi tmavej a chladnej a vyvetranej miestnosti.
  • Vyberte všetky elektronické zariadenia zo spálne (s výnimkou budíka).
  • Používajte priedušné bavlnené plachty a pravidelne ich perte, aby sa na nich nemohli hromadiť roztoče a baktérie.
  • Nepoužívajte vysoko parfumované čistiace prostriedky, pretože tieto vonné látky môžu dráždiť pokožku.

Na záver

Beauty spánok nie je staré klišé, ale je to povinnosť, ak chcete mať krásnu žiarivú pokožku. Doprajte si poriadny spánok, pokožka Vám neskôr poďakuje!