Zdravá pokožka aj v tej najväčšej zime

sobota, 07. decembra 2019

Zdravá pokožka aj v tej najväčšej zime

Vedeli ste, že naša pokožka produkuje približne o 10 percent menej oleja pri každom stupni celzia? V zime, keď sú teploty často výrazne pod nulou, sa všetky typy pleti prirodzene sušia, pretože vlhkosť je zvyčajne oveľa nižšia ako v lete.

Toto nie je jediný útok na našu pokožku. Dokonca ohrievače vysúšajú vzduch v zle vetraných izbách ešte viac. Často sa stáva, že pokožka je napätá, podráždená a potrebuje osobitnú starostlivosť.

Tu je niekoľko jemných spôsobov, ako účinne pôsobiť proti tvrdej zime a preniesť zdravú pokožky do prichádzajúcej jari, bez ohľadu na to, aký typ pleti máte.

Píling, bez podráždenia pokožky

Ak v zime spozorujete na sebe šupinatú pokožku, nie ste sami. Mnoho ľudí ňou trpí v chladných mesiacoch. Vyskúšajte píling, úplne bez obáv, pretože nie všetky pílingy sú rovnaké. Jemný píling s okrúhlymi čistiacimi zrniečkami odstraňuje odumreté kožné bunky. Len tak môže krém alebo ošetrujúci olej lepšie a hlbšie preniknúť do pokožky, a tak lepšie rozvíja svoj účinok.

Jedna kvapka oleja

V zime je dobrý nápad pridať pár kvapiek pleťového oleja do starostlivosti o tvár, udržuje tak vlhkosť v pokožke a chráni ju pred suchým vzduchom. Jednoducho vmasírujte 2-3 kvapky oleja podľa vášho výberu do čistej, mierne vlhkej pokožky. Pleťový olej ako doplnok k pleťovému krému dokáže spôsobiť zázraky.

Vyživujte suchú pokožku

Popraskané pery alebo ruky sú častým ochorením, ktoré sa vyskytuje u mnohých ľudí v zime. Suchá pokožka potrebuje na regeneráciu vlhkosť po celý deň. Aj keď správne produkty starostlivosti dodávajú pokožke vlhkosť zvonku, musíme ju tiež zabezpečiť zvnútra. Preto by ste mali v zime prijať dostatočné množstvo tekutín. Dobré sú voda, zelený čaj alebo ovocné šťavy bez pridania cukru. Vyvarujte sa alkoholu a kávy, pretože majú dehydratačný účinok.

Niektoré potraviny tiež pomáhajú udržiavať pokožku v rovnováhe. Patria sem všetky tie, ktoré sú bohaté na nenasýtené mastné kyseliny, takže orechy, semená, losos a atď. Je tiež dôležité, aby bol vitamín A dobre zásobený. Nachádza sa najmä v pestrofarebnom ovocí a zelenine.

Skráťte čas sprchovania

Horúca voda rýchlo odvádza z pokožky hodnotnú vlhkosť. Voda na pokožke sa vyparuje a berie so sebou cenné prírodné oleje, vďaka ktorým je pokožka pružná. Najlepšie je sprchovať sa maximálne 15 minút aj to iba vlažnou vodou.

Pamätajte tiež na použitie iba jemných mydiel, sprchových gélov a pod. V zime je pokožka napnutá, pretože ju už nemusíme stimulovať ostrými umývacími roztokmi. Najlepšie sú výrobky bez alkoholu alebo vonných látok, ktoré však obsahujú látky na starostlivosť o pokožku.

Ihneď po osprchovaní je tiež dobré použiť krém na báze oleja, aby pokožka nevyschla. Výrobky s avokádovým olejom a / alebo bambuckým maslom sú na to ideálne.

Správne oblečenie

Najlepšie je naniesť na seba niekoľko vrstiev, potom sa môžete prispôsobiť teplote. Dávajte pozor, aby ste nenosili dráždivé, drsné látky. Bavlna a hodváb sú pre pokožku najlepšie. Nezabudnite prať oblečenie jemnými čistiacimi prostriedkami, aby ste predišli nechceným kožným reakciám.